Marri en Karri

21 maart 2019 - East Perth, Australië

Behalve het trammetje heeft Pemberton nog een attractie: the Gloucester Tree. Ooit heeft iemand bedacht dat het misschien leuk is om in een 53 meter hoge Karriboom pinnen aan te brengen als zijnde traptreden. Argeloze toeristen zouden  het vast leuk vinden om via die pinnen naar boven te gaan.En zo geschiedde.Op 21 maart 2019 waagde, argeloze toerist Peter van D zich op de trap van de Gloucester Tree.

Zijn echtgenote had op de begane grond al last  van shivers bij het zien van haar onverschrokken man.

Op 3/4 van de boom keerde Peter, daartoe aangemoedigd door zijn echtgenote (goed excuus) op zijn schreden terug.Pfffffff.

Foto die Peter van bovenaf heeft genomen geeft het beste weer hoe hoog het is.

Boswandeling in Marri en Karribos stond al op de planning en ter plekke was er de Gloucester route, moderate,10 km, moet te doen zijn voor 2 viefe bejaarden. Duur 1 1/2 uur.

Ja. Ja, bijna 3 uur later kwamen we uitgeteld terug bij het startpunt. Australische moderate is duidelijk niet het Nederlandse moderate.2 stroopwafels en 2 dextro's hebben ons er doorheen  gesleept .wat foto's om indruk te geven. Vraagje voor biologen : hoe heet de cone die ik in mijn handen heb?

We werden  begeleid door Skippy die ons een tijd lang volgde.

Verder geen activiteiten.

Bloemkool met een papje als avondeten, heerlijk!

Bertenpeet

PS pinnen in de boom waren in eerste instantie bedoeld om bosbranden te kunnen spotten.

1. Marian van Haaren:
    21 maart 2019
    Oef die beklimming, wat een moed Peter! Een wandeling van 10 km door het bos, (ook nog een beetje op en neer?), daar trekken wij in Zwitserland de laatste jaren ook 3 uur voor uit. Die cone lijkt mij een kegel van een naaldboom; staan die daar?
  2. Marian van Haaren:
    21 maart 2019
    Die Gloucester Tree is wel de meest beroemde Karri tree, waar je in kunt klimmen, lees ik. Niet spannend jullie vakantie... ?
  3. Iet van Haaren Slee:
    21 maart 2019
    Die cone lijkt wel een gehaakte egel, neem je hem mee? Wat een onverschrokken oude nou ja oudere man zie ik daar naar de top klimmen! Applaus! En hoe hollands sentiment is bloemkool mét een papje ;)
  4. Cara:
    Zo, gevaarlijke onderneming Peter! Had je niet genoeg aan een gipspootje? 😄
  5. Iet van Haaren Slee:
    21 maart 2019
    Banksia Integrifolia cone, geen bioloog maar wel een googelaarster.
  6. Marian van Haaren:
    Knap gevonden Ineke.
  7. Iet van Haaren Slee:
    21 maart 2019
    Det gaan jullie de BI cone nog meenemen of is dat verboden? Dank Marian, heerlijk bezit zo'n mobiel met internet. Grtjs